Je kunt je vast herkennen in het volgende scenario; je hebt een eigen onderneming (of een zeer ondernemende baan) en vliegt van hot naar her. Misschien heb je vandaag een afspraak dicht bij huis, maar zit je morgen aan de andere kant van het land. Onderweg telefoontjes afhandelen en als je thuis of op kantoor aankomt is er altijd nog voldoende e-mail. Je drinkt koffie om je energie op peil te houden, maar hebt continue te maken met vermoeidheid dipjes waardoor nog maar een bakje koffie de oplossing is. Heb je een keuze? Het lijkt van niet, want de business gaat door.

De realiteit van het dagelijkse leven zorgt ervoor dat je nauwelijks toekomt aan sporten. En ohja… je wilt er ook nog voor je gezin zijn, prioriteit nummer één. Logisch dat je conditie achteruit gaat, of niet? Deze ondernemende levensstijl kent een aantal terugkerende valkuilen. Dit hebben we geleerd uit de gesprekken wanneer klanten zich bij ons melden. Dit zijn de meeste prominente valkuilen:

  • Je vindt het steeds moeilijker om af te vallen of je conditie te verbeteren.
  • Je wilt je fit en sterk voelen maar stelt het uit om te beginnen met sporten.
  • Je vindt het lastig om sporten in je dagelijkse leven te integreren zonder focus te verliezen op je onderneming.

In onze blogs heb je misschien al verscheidene oplossingen gezien waaruit je kunt kiezen om toch deze valkuilen de baas te zijn. In de praktijk blijkt dat Personal Training voor ondernemers, directeuren en professionals een zeer gewaardeerde keuze is om te werken aan gewicht, conditie en/of energiebalans. Dit vanwege flexibiliteit met het plannen van afspraken en aandacht voor jouw conditie, eetpatroon en eventuele blessures. En zeker ook de welbekende stok achter de deur!

Een personal trainer helpt je om aan de slag te gaan en vooral ook te blijven. Deze helpt je namelijk om beweging te integreren in je dagelijkse leven. Samen maken jullie een schema dat past bij jouw routine en ritme gebaseerd op de doelen die jij voor ogen hebt. Houd in gedachten dat het altijd belangrijks is om te kijken jouw individuele behoeften. Daarom is het van groot belang om een Personal Trainer te vinden die een methode hanteert die bij jou past, hierbij een overzicht:

1. High intensity
Ook wel High intensity interval training (HIIT) is een training met veel variatie, hoog tempo en korte trainingen. Deze zijn gericht op het vergroten van de conditie en spieren. Meer info op fitnessjunk.nl.

2. CrossFit
Een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Functionele bewegingen worden met variatie in hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

3. Sportschool
Veel sportscholen bieden Personal Training aan, vaak is dit actieve begeleiding bij het gebruik van de verschillende fitness apparaten in de zaal. De verschillende spiergroepen komen zo aan bod.

4. Vechtsport
Vechtsporten zijn vaak zeer intensief, techniek is daarin wel belangrijk. Vaak ligt de focus meer op het beheersen/beoefenen van de vechtsport dan bij individuele doelen als gewicht of conditie.

5. Overload
Een heel zwaar trainingsprogramma met een combinatie van krachttraining en bodybuilding gericht behoud/vergroten kracht en spiermassa door spieren progressief te belasten. Info op fitnessjunk.nl.

6. ReSeth PT
Op basis van jouw situatie en doelen maken wij een selectie uit diverse methoden gericht op functioneel bewegen, core-stability en kracht/conditie. Bijna altijd in combinatie met puur en bewust eten.

Vind je het lastig om te bepalen welke training bij je past? Of wil je weten welke work-out het beste bij jouw levensstijl past? Praat met één van onze personal trainers of maak gebruik van onze Gratis Proefles, zo kun je meteen ervaren hoe wij te werk gaan en of dit bij je past. Na de proefles geven we je ook een inschatting van je conditie, gewicht en energie-level.

Vraag nu je Gratis Proefles aan… Go!